Annons:
ToppBlogg.se Lägg till din blogg
visa alla Allmänt Bil/MC Data/IT Ekonomi & Finans Film/Tv Filosofi/Religion Fotobloggar Företagsbloggar Hem & Inredning Humor Hälsa Kultur Litteratur Marknadsföring Mat Miljö Mode & kläder Musik Nöjen Personligt Politik Resor Sex & Samlevnad Shopping Spel & Dobbel Sport Teknik Lägg till blogg logga in & ändra blogg Om ToppBlogg.se / faq Kontakta oss

Leva i två världar

Två svenska tjejer som bor i Alnaya, Turkiet tillsammans med man och pojkvän. Bloggens handlar om oss och vår vardag, allt från skola till båtturer och mycket annat smått och gott!

RSS Feed RSS Feed
Homepage » Besök Leva i två världar

Inlägg i Leva i två världar

Klarblå himmel och klarblått hav...
ändå har jag inte varit ute så mycket idag, brände mig lite på stranden igår så att sola var inget alternativ idag.    Emre är ledig idag så vi har en liten slödag! Ganska så mysigt kan jag tycka. Jag gillar att gå runt och småpyssla med lite av varje och så kan jag småprata med Emre samtidigt som som sitter vid datorn eller nått.           Har kollat lite på vinterjackor på nätet idag. Det slog mig för några dagar sedan att när jag var i Sverige i sommras så slängde jag massa vinterkläder, så i vinter när jag åker till Sverige är det dax att köpa upp lite nytt vilket alltid kul men då gäller det att man verkligen hittar något direkt. Jag har inte tid att gå runt och leta en massa om det är kallt och jag inga kläder har. Tänkte att jag kanske hittar något på nätet som jag kan beställa efter så har jag det när jag kommer /Jossan

Sköna lördag!
Idag har jag varit en sväng på stranden och mött Sara & Ibo. Imorgon flyttar de till Sverige och jag ville gärna möta dom och säga hejdå.. Kommer kännas tomt! Söta Sara som jag hittat på så mycket med under våren/sommaren, Usch, hemska tanke på att inte mötas på ett tag. Men i december möts vi igen, fast i Sverige.           Nu har vi precis kommit hem ifrån båten där vi ätit kvällsmat tillsammans med Jusuf, Annika, Mehmet & Cuneyt! Vi blev kvar där ett tag och satt och pratade, och så kom det lite kunder till Annika & Jusuf, trevligt! Emres bror hängde med oss hem och nu spelar de såklart playstation, själv har jag tänkt skypa lite! Godnatt!/Jossan

En hel skön dag!
Igår hade vi en heldag tillsammans med Adem och Dina. Vi började dagen med frukost i hamnen. Sedan åkte vi vidare till Incekum där vi spenderade några timmar på stranden, snorklade, spelade vollybooll och bara mådde gott! Helt underbart! Söta Dina Dinas sandslott! Mitt sandslott som skulle lika mitt och Emres blivande hus, men Emre tyckte mer att det liknade en moske Adem som "råkade" hoppa sönder Dina sandslott byggde ett nytt.. Minst en timme höll han på och fint blev det, med flagga och allt               Efter Incakum åkte vi till och åt "sen middag" i Dimcay, grillad fisk, jätte smaskigt! Sedan blev det myskväll hemma hos oss med playstation, snacks och en massa prat! En riktig HELDAG! Imorses åkte Dina tillbaka hem till Danmark och jag måste säga att det känns lite tomt! /Jossan

vad är detta?!
Nu är jag lite bitter... Hoppas bara att det är något tillfälligt fel. Jag har kunnat kolla på alla Idol avsnitt ända fram tills idag. Nu står det att det inte fungerar om man är utanför Sveriges gränser. Lite små tråkigt då det är kul att kunna följa något svensk och så tycker jag det är himla skojj! Men skamm den som ger sig, imorgon försöker jag igen och hoppas på bättre lycka! /Jossan

Finbesök :)
Idag har jag har Felicia på besök. Vi har grejjat med trolldeg i flera timmar och gjort jätte fina rosor som hon tänkt ge till sina två hala (faster) och sin babaanne (Farmor). Sen var vi på båten en stund medans killarna städade och så blev det lite bus                                                     __________________________________________________                                       Igår så fick jag och Emre ett husdjur. En vatten sköljdpadda som heter Helmut,  fast vi ska döpa om honom, och köpa ny skål för den han har nu är inte fin, och ge honom lite sand & stenar mm. Vi fick honom av Anete och Mustafa. De kunde inte ha kvar honom nu när Anete åker tillbaka till Lettland för att avsluta sina studier. Men vi ska ta väl hand om honom.. Imorses så tappade Emre ner sina nycklar i hans skål och jag tappade pengar, stackarn, han måste vara livrädd för oss när vi attakerar han på detta sättet! Men jag fjäska lite med salladsblad idag så nu är han nog på bättre humör                                                                                    Imorgon hoppas jag på båttur om det inte är för mycket folk, annars kankse det blir stranden, vi iaf vara i solen Sen skulle jag verkligen behöva städa av lägenheten lite. Det har varit så mycket folk här det senaste dagarna så golvet kan behövas sig en sväng om med både dammsugare och mopp. Men de får bli på eftermiddagen.. /Jossan

wallah....
ja, nu har jag helt plötsligt ett helt nytt liv som öppnat sig för att Ibo är ledig. Underbart!!! Sjukt mysig födelsedag hade jag med en massa paket och goda vänner!!! God grillning och underbart god chokladtårta!!! Sen idag har vi varit på stranden och lekt (rent ut sagt) med luftmadrass och surfingbräda som gick sönder i de galna aktiviterterna. Skönt att ha hittat någon som man kan vara som ett barn tillsammans med och som gillar Yatzy lika mycket som jag gör!! Hahaha!!! Nu blir det middag med familj och vänner hela veckan innan det är dags att åka till Svedala. Ska bli kul men otroligt sorgligt att träffa alla en sista gång!!! pössar! /Sara

Så långt borta men ändå så nära!
Tänk vad lite skype och webcam kan göra! Jag ringde upp Sara idag som förtillfället bor i Karlstad där hon läser till turistvetare. Hon fyller år idag så jag ville  ringa och önska henne grattis. När man pratar med nära och kära där hemma så saknar jag dom så fruktansvärt mycket men så fort webcamen kommer på att man får se den man pratar med så känns det lättare. Nästan som att man sitter jämte varandra. Idag fick jag en rundgång i hennes nya lägenhet, jätte kul att få ser hur hon bor                             SARA! GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN _______________________________________________                               Igår så fyllde även "Turk" Sara år    GRATTIS SARA PÅ DIN DAG!!!!                    _______________________________________________            Nu ska jag betala räkningarna, känns som att det inte var många dagar sedan jag gjorde det, tiden går fort! /Jossan

Två dagar sedan..
För två dagar sedan hade vi en mysig dag! Jag åkte med på båttur. Denna dagen åkte även Annikas söta familj med. Kul att möta dom igen. Dina och Adem åkte oxå med! Så vi hade en härlig dag på havet med mycket bad sol. Dina, Felicia och  jag snorklade när vi stannade till vid stranden, riktigt mysigt! Det måste göras om Dina som sitter och torkar till efter badet Therese (Annikas syster) och Felicia som sommnat gott efter snorklingen.. Serkan (Thereses pojkvän) Emre sommnade till en liten stund! Han låg där och små snarkade och turisterna små skratta Vilade gjorde även Adem Annika i mörkret. Min kamera lever sitt eget liv ibland Lite utsikt! Jag tycker just denna delen ser så mysig ut. Dina med sin ROSA kamera, lite småsöt Skepp & hojj                                                                                           På kvällen så blev det lite grillning. Vi hade bestämmt att vi skulle grilla lite med Anete och Mustafa. Men även Dina och Adem ville haka på, trevligt! Grillning på G Dina & Anete                             Imorgon åker Anete och Mustafa till Mersin där Mustafas kommer ifrån. Så ikväll ska säger vi hejdå så dröjer det några månader tills vi ses nästa gång för Anete åker tillbaka till Lettland om ca två veckor.                             //Jossan

Smaskens!
Sitter och gottar mig med en kaffe nu, fast inte vilken kaffe som helst , nee då. Lite Baylies och glass på toppen är det oxå! Super gott.. Idag har jag fixat lite här hemma på förmiddagen. Fast dammsuga, de gjorde jag förgäves då det kändes som att jag fått med mig halva stranden hem på eftermiddagen Våran hyresvärd kom och började diskutera en lägenhet i huset som det är vatten läcka i och han ville skriva ner sitt nummer så att jag kunde ge det till Emres kusin som bor över denna vattenskadade lägenheten.. Jag hittade inget papper att skriva på och rotade i väskan efter min kalender och så trillade handuken ner på golvet och den var naturligtvis sandig. Så det får bli en sväng med dammsugaren igen.              Jag och Emre har alltid tyckt att det är så smutsigt i trappuppgången.. Visserligen är det många som springer upp och ner i dessa trappor eftersom att det är företag i häften av huset. Men det är tråkigt när man ser cigarettfimpar, godispapper, döda kakelackor och annat liggande. Vi betalar ju ändå för att det ska vara frächt! Men detta lade även våran hyresvärd märke till idag så man kan ju hoppas på en förändring            Jag var nere en sväng vid båten idag också innan jag gick till bazaren. Emre har fått en bästa vän Kral (inte en aning hur det stavas).. Denna hunden tillhör båten som ligger tre båtar bort från Kismetim. Han brukar mata honom på eftremiddagarna när han ser honom och idag gav han honom lite vatten oxå. Han börjar känna igen Emre nu, han kommer springandes så glatt Dax att gå in på skype! Jag är lite pratsugen.. /Jossan

Typiskt..
När min pappa fyllde 60 år för några veckor sedan visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på som present. Men vad är inte bättre än en "upplevelse"? Så fick det bli, fast vad han ville göra fick han själv bestämma så jag köpte ett presentkort. Detta presentkortet har dock aldrig kommit fram och företaget är helt omöjligt att få tag på. Lååånga väntetider på telefon, och helst vill jag ju inte sitta i långa telefonköer till en svensk telefon här nere från Alanya. Mail svara de inte tillbaka på. Tycker det är så tråkigt och är lite besviken när det inte fungerar att beställa något från ett riktigt och seriöst förtag, speciellt denna gången när det var en 60 års present och jag var noga med att den skulle komma fram i tid! Okej, fel sånt här häner ju såkart ibland men det minsta man kan begära är ju iaf att det svarar på mail och kan hjälpa till. Mycket tråkigt! /Jossan

Annons:

Vill du tjäna pengar på din blogg?

Vet du om att du kan tjäna pengar på ditt bloggande? Genom att publicera annonser från olika affiliatenätverk på din blogg får du provision på den försäljning som dina besökare genererar. Du väljer själv vilka företag och produkter du vill marknadsföra men en enkel tumregel är att hålla sig till sådant som intresserar just dina besökare.

Nedan listar vi olika affiliatenätverk som vi rekommenderar. Besök dem alla och registrera ett konto som "Publisher / Annonsör". Därefter kan du välja och vraka mellan olika program som du vill marknadsföra. Kontakta oss gärna om du har några frågor så ska vi försöka hjälpa dig framåt. Lycka till!

Registrera konto på AdTraction - Har många bra annonsprogram för t.ex. hälsa, skönhet, parfym, smink m.m.