Annons:
ToppBlogg.se Lägg till din blogg
visa alla Allmänt Bil/MC Data/IT Ekonomi & Finans Film/Tv Filosofi/Religion Fotobloggar Företagsbloggar Hem & Inredning Humor Hälsa Kultur Litteratur Marknadsföring Mat Miljö Mode & kläder Musik Nöjen Personligt Politik Resor Sex & Samlevnad Shopping Spel & Dobbel Sport Teknik Lägg till blogg logga in & ändra blogg Om ToppBlogg.se / faq Kontakta oss

apg29.se


- Apostlagärningarna fortsätter i vår tid!

RSS Feed RSS Feed
Homepage » Besök apg29.se

Inlägg i apg29.se

Den sista tidens utmaningar
Per-Arne Imsen predikar ett högaktuellt budskap mellan bibelns profetior och det som händer i Sverige, Världen och Vatikanen idag.Präster, imamer och rabbiner samlas för att be tillsammans. Pingstvänner blir katoliker och världsledare charmas av påven.Det blir mer och mer naturligt med nyandlighet, blandreligioner och att plocka de bitar som passar en själv bäst.I denna högst aktuella predikan drar Per-Arne Imsen paralleller mellan bibelns profetior och det som händer i Sverige, Världen och Vatikanen idag.Nyckelord: Per-Arne Imsen jesu återkomst tidstecken sista tiden predikan förkunnelse antikrist katolska kyrkan islam religionssynkretism it

Syndare, lyssna på min fråga
Christer Åberg spelar ukulele och sjunger en frågande sång till dig. Syndare, syndare Lyssna på min fråga Syndare, syndare har du sagt ditt ja? Har du tagit emot Jesus Renad i hans blod? Syndare, har du sagt ditt ja? Nyckelord: christer åberg synd syndare sång musik ukulele it

Profeten - Mannen som dödade Guds röst del 1
Av Hans Jansson, Uppsala”Det är inte tillåtet för dig att ha din brors hustru.”BUDSKAPET I DEN HÄR SKRIFTEN handlar om vikten av att inte bara höra Guds röst utan även göra vad den säger. Det gjorde inte Herodes Antipas, landsfurste i Palestina. L stället kämpade han emot Gud och drevs därigenom till att döda Johannes Döparen, den man som utgjort Guds röst i hans liv. Det ser ut som om Guds röst inte enbart tystnade från den mördade profetens mun. Då Herodes Antipas senare sökte svar hos Jesus på sina frågor svarade han honom inte. Guds röst var nu tyst i hans liv. Kapitel 1 PROFETENHela palatset genljöd av musiken från puka och cymbal samt blåsinstrumentens melodiösa toner. Sorlet från alla gästerna tycktes inte avta utan tillta ju längre nattens timmar skred. De främsta personligheterna i Galiléen var inbjudna tillsammans med höga officerare från Herodes Antipas härar. Där fanns även penningstinna judiska tulluppsyningsmän och andra av Rom gynnade. Att vara bjuden till Herodes Antipas födelsedagsfest var en ära för en var som blev bjuden. Denna fest var inte bara för den storvulne härskaren utan betydde även mycket för de inbjudna. Här kunde givande kontakter knytas och personliga affärsuppgörelser äga rum. Men djupt nere i palatsets källare satt den ensamme profeten Johannes döparen. Han var ingen gammal man, endast i trettioårsåldern, men tyngd av ansvaret att vara Guds röst i tiden . Visserligen var han frustrerad över nonchalansen för Guds ord bland de religiösa ledarna bland judafolket. De var sig själva nog och fruktade inte Gud som de borde. Men profeten fylldes än då av tillfredsställelse över att väl ha utfört sitt uppdrag som vägröjaren för Guds Messias, Jesus Kristus. Han gladdes över minnena av de många tusen som hört och trott det bättringens budskap han förkunnat. De hade också tagit bättringens dop inför Messias ankomst, han som skulle fullborda försoningen mellan Gud och människan. Johannes döparen, som han blivit kallad, hade verkligen vetat sin uppgift. Han hade till och med sagt landsfursten Herodes Antipas sanningen om hans liv i synd. Andra skulle kanhända känt sig smickrade över att ha så fint besök på sina möten och gått försiktigt fram. Men den grovhuggne ökenpredikanten talade klarspråk och sade till Herodes:”Det är inte tillåtet för dig att ha din brors hustru”. 1. Herodes Antipas hade nämligen tagit lin bror, Filipus I:s hustru, till sin maka. Något som blivit en offentlig hemlighet för alla. Men ingen hade vågat anklaga Herodes för detta.  De omkringstående hade därför baxnat av förvåning över att profeten vågade tala öppet om vad man viskade om blandbygdens folk. Men det hade också kostat profeten friheten och nu satt han här i den kalla fängelsehålan i Herodes Antipas palats. Ja, nog hade han varit en röst från Gud, sade han till sig själv där han satt. Men det var så många tankar som passerade hans trötta hjärna där han nu var i sina grubblerier. Han mindes hur han svarat teologerna från Jerusalems tempel, på frågan vem han egentligen var. Då hade han svarat:”Jag är rösten som ropar i öknen: Gör vägen rak för Herren!” 2Men han var än då bara en människa fast han var den störste bland profeter. Och även han blev utsatt för frestande tankar. Och då han nu suttit där instängd så hade främmande tankar borrat sig in i hans medvetande. Den smygande ångesten som djävulen vill utsätta oss alla för hade gjort honom orolig. Han ansattes nämligen nu av mörka tankar. Det var ibland som om någon viskat i hans öra tvivlande tankar angående Jesus. Den rösten sade: ”Är han den som skulle komma? Han är väl Messias? Eller, skall det komma någon annan?” Johannes visste än då hur han stått där vid Jordans strand och frimodigt pekat på Jesus och sagt: ”Se Guds lamm som tar bort världens synd!” 3 Han hade varit så förvissad över att Guds Ande uppenbarat detta för honom. Hela hans inre brann av vissheten av att Jesus var Messias. Den som skulle försona människorna med Gud, genom att bortta människornas synd. Men han kände nu att han blivit fruktansvärt anfäktad på detta område. Mellan dessa hårda och kalla stenväggar maldes hans själsliga motståndskrafter ner mer och mer. Tankarna gnagde i hans trötta huvud: ”Han är väl den som skulle komma? Tänk om han inte är det?”Han hade talat med några unga män som följt honom i hans gärning och de kom överens om att gå till Jesus, med Johannes grubblerier. Mänskligt sett visste de att det stred mot sunda förnuftet att göra så. Var han en bedragare skulle han absolut hävda att han var Messias. Men än då var det som om de inte kunde gå till någon annan än Jesus med dessa bekymmer. Och så är det också med oss då vi ansätts av frestaren på olika vis. Jesu Ande är sanningens Ande och endast han kan överbevisa oss om sanningen. Endast han kan ge oss den uppenbarelsen som ger oss kraft att, om det så krävs, gå i döden för att Jesus är Guds Son. Det var också vad Johannes döparen snart skulle få kraft att göra. Den dag de kom med budet till Jesus var en dag då väckelsens Ande verkade med stor kraft. Väckelsen kring Jesus var enorm och alla förvånade sig över Jesu djärva förkunnelse. Man insåg att det var med Gudomlig auktoritet han talade och därför vågade han säga det ingen annan vågade. Jesus chockerade ofta sina åhörare med djärva ord. Som till exempel då man hade varnat honom för att Herodes Antipas hotat att döda honom om han stannade där han då var i Galiléen. Då svarade Jesus att de kunde gå och hälsa ”den räven” att han tänkte stanna så länge det var Guds mening 4. Faktum var att Jesus visste vad Herodes Antipas var för människa. Han kände hans skrävlande hot, men också hans feghet. Männen kom med Johannes fråga till Jesus en dag då ovanligt många märkliga under skedde runt omkring dem. Och när de framställt sina frågor visade Jesus på vad som skedde omkring dem just då och sade:”Gå och berätta för Johannes vad ni har sett och hört. Blinda ser, lama går, spetälska blir rena, döva höra, döda uppstår och för fattiga predikas glädjens budskap. Och salig är den som inte kommer på fall för min skull.” 5Den hälsningen var nog för Johannes, då han nåddes av den i sitt fängelse. Jesus svar hade inte kunnat vara mer övertygande. Hans hälsning var nämligen profetiskt grundad. Vad man nu såg, menade Jesus, var uppfyllelsen av Jesaja ord om hur Messias skulle betjäna människorna då han kom. Det var också samma profetia Jesus hade läst för besökarna i Nasarets synagoga tidigare och till vilken han då tilllagt: ”I dag har detta skriftställe gått i uppfyllelse inför er som lyssnar. ” 6Med detta ville han ha sagt att han själv var denna profetias uppfyllelse. Då nu Johannes fick denna profetiska hälsning från Jesus, fick han upprättelse i sitt andliga liv. Det är också på så sätt vi kan få upprättelse i vårt trosliv då vi vacklar. Vi får gå till Jesus i bön. Och hans Ande skall överbevisa oss om att han i sanning är vår Frälsare. Johannes kände sig nu så outsägligt lycklig i sin fängelsehåla. Jesu hälsning hade skingrat ångestens dimmor och hans ande fröjdades med Guds Ande. Han kunde inte sitta still utan vandrade i cirklar på det stenbelagda golvet. Han höjde sin röst och lovade Gud för hans stora nåd. Lovade honom för att han, en vanlig människa, hade fått frambära det förberedande budskapet om Guds Sons ankomst. Men fjärran från denna rena glädje smiddes lömska planer i Herodes Antipas hustru Herodias hjärna, där hon vistades några våningar längre upp i palatset. Hon hatade profeten av hela sitt hjärta för den sanning han sagt Herodes. Hennes önskan var att döda profeten, om inte Herodes stått emellan. Han ansåg nämligen honom vara en helig man och han respekterade honom i mycket. Och medan profeten nu gick där nere i fängelset och jublade över Guds storhet, smidde Herodias planer. En plan började ta form i hennes hjärna. Hon skulle använda sig av sin tonåriga dotter, Salome, som hon visste att Herodes kallade sitt älsklingsbarn. Fast det ju egentligen var hennes och hennes förra man Filippus, dotter. Där i det av facklor fladdrande skenet halvlåg Herodes Antipas lutad mot sköna kuddar. Vid hans sida var ett lågt dignande bord med rätter, frukter och viner. Omgiven av halvrusiga glammande och insmickrande vänner var sorger och bekymmer fjärran ifrån honom  Hit upp kunde inte den ropande rösten från profeten nå honom. Dagen till ära hade hans tonåriga älsklingsbarn Salome lovat att dansa. Herodes överöste henne alltid med dyrbara gåvor, vilket han också ämnade göra denna kväll efter hennes framträdande. Han hade bara inte kunnat räkna ut vad det skulle bli för gåva. Men något alldeles extra skulle det bli hade han tänkt. Men vad han inte visste var att allt detta ingick i Herodias planer mot Johannes döparen. Noter: 1) Mark. 6:18. 2) ]oh. 1:23. 3) ]oh. 1:29. 4) Luk. 13:32 5) Luk. 7:18-23. ]es. 61:1-2. 6) Luk. 4:18-21. Av Hans Jansson, UppsalaBUDSKAPET I DEN HÄR SKRIFTEN handlar om vikten av att inte bara höra Guds röst utan även göra vad den säger. Det gjorde inte Herodes Antipas, landsfurste i Palestina. L stället kämpade han emot Gud och drevs därigenom till att döda Johannes Döparen,den man som utgjort Guds röst i hans liv. Det ser ut som om Guds röst inte enbart tystnade från den mördade profetens mun. Då Herodes Antipas senare sökte svar hos Jesus på sina frågor svarade han honom inte. Guds röst var nu tyst i hans liv. Detta budskap vill därför uppmana till att lyda Guds röst medan tid är. Den kan nå oss bland annat genom profetiska tilltal eller genom enkla vittnesbörd. Guds röst kan även nå oss genom det skrivna ordet. Och det är författarens bön att så skall vara fallet med denna skrift. Förakta inte Guds röst och tilltal hur det än når dig. Lyd istället bibelordet i dess uppmaning: Â”I dag, om ni hör hans röst, förhärda in te era hjärtan." (Hebr. 4:7) Â”Förhärda” kommer av ordet ”härdning” och avser att ge hårdhet helt eller delvis åt materialet. I detta fall gäller det människohjärtat. Till vilken grad Herodes Antipas hjärta blev härdat mot Guds röst, skall vi låta vara osagt. Men det räckte för att stå inför den tigande Jesus.För ett mer ingående studium av de nämnda bibelorden finns nothänvisningar i slutet av varje kapitel.Hans JanssonUppsala, våren 2007Nyckelord: hans jansson profeten mannen som dödade guds röst bok följetong it

Är pärleporten stängd för homosexuella?
Det diskuteras nu om pärleporten är stängd för homosexuella. I det här videoklippet berättar Christer Åberg sanningen för dig och vad Jesus säger i Bibeln. Läs också: Tommy Dahlman: Vi är alla syndare Nyckelord: christer åberg bibeln homosexuella dörren pärleporten homosexualitet it

Jorden brinner - Jesus kommer snart tillbaka
Jorden blir allt varmare. Det visar bland annat de rekord som slogs i mars månad på flera kontinenter. Varmaste på 135 årSedan mätningarna började för 135 år sen har mars månad inte varit nån gång så varmt som i år.  Temperaturökningen verkar fortsätta enligt forskarna. Upp 16:8 Den fjärde tömde sin skål över solen, och den fick makt att bränna människorna med eld. Har du tagit mot Jesus?De bibliska profetiorna går i uppfyllelse och Jesus kommer snart tillbaka. Har du tagit emot Jesus? Är du frälst? FAKTA: Värmen 2015 I mars låg jordens medeltemperatur på 0,85 grader celsius över snittet under 1900-talet och 0,05 grader högre än mars 2010, som höll det förra rekordet. Årets tre första månader låg 0,82 grader celsius över 1900-talets snitt och 0,05 grader över det tidigare rekordet från 2002. Källa: Svt Källa: Varmaste mars månad någonsin - Nyheter | SVT.se Nyckelord: mars temperatur jorden solen väder global uppvärmning tidstecken profetia sista tiden it

Fokus Israel Nyheter 2015-04-17
Nyheter från Israel med Israelkännaren Dan Johansson.Nyckelord: israel israelnyheter dan johansson fokus israel it

Står det i Bibeln att kärleken är störst av allt?
Står det verkligen i Bibeln att störst av allt är kärleken?I det här videoklippet svarar jag på frågan och citerar ur Bibeln vad det verkligen står!Nyckelord: christer åberg kärleken bibeln tro hopp it

Tommy Dahlman: Vi är alla syndare
Tommy Dahlman och Rickard Söderberg debatterade ikväll i Debatt SVT1 om homosexualitet. Frågan rörde sig om de homosexuella kommer till himlen eller ej. Världens media verkar vara oroliga över att de kanske inte gör det och därför måste ordna debatt...Talade om JesusBakgrunden till debatten var artikeln i Dagen om homosexualitet av 22 pingstpastorer som Tommy Dahlman stod i spetsen för.Tommy Dahlman talade om att vi alla var syndare och behövde Jesus Kristus som världens Frälsare. Han lyfte fram Jesus gång på gång och att det är honom vi behöver. Mitt evangelisthjärta slog volter i mitt bröst när jag hörde talas om Jesus Kristus i ett profant tv-program. Det viktigasteDet är inte lätt att debattera i TV för man kan missa det viktigaste, men det gjorde inte Tommy Dahlman:– Det viktigaste vi vill föra fram det är att vi alla är syndare och vi behöver ha Jesus Kristus och han dog för dig, och han dog för mig, och det finns upprättelse och helande för alla slags brott och synder vi gör.Här fick Dahlman med hela kärnan av evangeliets sanning och kärleksbudskap - och det i direktsändning i en profan TV-debatt. Det är inte det lättaste med tanke på allt andligt motstånd det finns i det sammanhanget mot budskapet om Jesus Kristus!Föll inte i fällanTommy Dahlman föll inte i fällan att bara diskutera om homosexualitet - för eller emot - utan han lyfte fram de facto att vi är alla syndare och behöver Jesus Kristus.Mycket bra!Nyckelord: tommy dahlman debatt svt1 Rickard Söderberg hbtq homosexuell homosexualitet it

Kristna nyheter 17 april 2015
Louisiana lawmakers debate religious freedom bill despite controversies Lawmakers in Louisiana continue to debate a religious freedom bill despite the controversies faced by legislators in other states over similar lawsColombia er på vej til at legalisere aktiv dødshjælp Nye retningslinjer skal gøre det nemmere for læger i Colombia at udføre aktiv dødshjælp. Landets katolske baggrund og frygt for retsforfølgelse har bremset lovens praksis, siger eksperterPatriarch of Georgia warned against gambling business (exclusive) Ilia II, Catholicos-Patriarch of All Georgia, warned believers against the spreading of gambling business in his Easter message, reports The Christian Telegraph in reference to newsru.com. According to him, the gambling business is "a dangerous and serious problem." The Patriarch called the government of Georgia to "pay serious attention" at this phenomena, reports Interfax. "The gambTrist bakgrund till ökat bidrag Politiskt gehör för second hand Lösning av momsfrågan - men hur går det med Fas 3? skriver Elisabeth Sandlund.Företrädare för Genesis i Dagen Debatt: Bibeln trovärdigare än obevisad hypotes Tre företrädare för föreningen Genesis, Vesa Annala, Anders Gärdeborn, och Göran Schmidt, skriver i Tidningen Dagens Debattsidor, och svarar på ett tidigare inlägg av Ivar Gustafsson m.fl. från Claphaminstitutet, där de anser att Genesis felaktigt anklagas för att kritisera vetenskap i allmänhet, när det istället är en obevisad hypotes som Genesis kritiserar, dessutom med vetenskaElisabeth Sandlund: Politiskt gehör för second hand Lösning av momsfrågan - men hur går det med Fas 3?FM-nettet slukkes i 2017 Regjeringen har konkludert med digitalisering av radio i 2017.Rystende brev fra dem som overlevde For første gang får vi vite hva Holocaust-overlevende skrev i sine første brev etter frigjøringen. Forskere er rystet over detaljerte skildringer av henrettelser og tortur.Norske Irak-soldater blir utstyrt med diplomatpass Norske soldater som skal til Irak for å delta i krigen mot IS, blir utstyrt med diplomatpass som sikkerhet mot eventuell straffeforfølgelse i landet.Amputation for theft, stoning for adultery: Malaysia prime minister fights Islamist demands Prime Minister Najib Razak is struggling to control his coalition government.Immigranter skal retur. Spansk regering får kritik for lovstramning Använd inte Bibeln som pekpinne för att döma homosexuella Som pastor och präst utövar man pastoral omsorg om sina medmänniskor. Det behöver de 22 pingstpastorerna lära sig, skriver Anne-Sophie Emilsson Sriwong.Stor besvikelse efter momsmöte Risken är dock att många organisationer som ägnar sig åt ideell second hand-försäljning inte kommer att klara de fortsatta momsinbetalningarna.Populär barnvisa fick nobben I tisdags kom biskopsmötets utlåtande om nya psalmförslag till tillläggshäften till psalmboken - ett förslag till den finska psalmboken och ett till den svenska psalmboken.Idag grillas biskopskandidaterna i Västerås De fem kandidaterna är:Mikael Mogren210 röster i nomineringsvaletÅlder: 45 Gunilla Hallonsten95 röster i nomineringsvaletÅlder: 49 Jerker Alsterlund60 röster i nomineingsvaletÅlder: 52, snart 53 Brutal sannhet Situasjonen i og rundt Hebron er ikke noen søndagsskole. Siste hendelsen var at en gruppe menn ble pågrepet inne i den arabiske delen av Hebron i besittelse av sprengstoff tidligere i denne måneden. Sprengstoffet var beregnet på å drepe israelske soldater.Se Støres tale til landsmøtet i Ap Jonas Gahr Støre holder sin første tale som partileder til Ap-landsmøtet klokka 13.45. Se talen her.Justin Welby becomes first patron of debt counselling charity CAP The Archbishop of Canterbury is to become the first patron of debt counselling charity Christians Against PovertyWho cares more about poverty, the Left or the Right? Mark Woods looks at what you need to know about welfare before May 7.Homosexualitet handlar om kärlek Det är hög tid för ett ödmjukt och öppet samtal om tro, sexualitet och könsidentitet. Det skriver Ulrika Westerlund och Magnus Kolsjö från RFSL.Israel stanset opp i to minutter I dag klokken ti mobiliserte luftvernsirener over hele landet israelere til to minutters kollektiv stillhet. Flere millioner mennesker minnet på denne måten jødene som ble drept under Holocaust.Ökat antal antisemitiska attentat Antalet våldsamma attacker med antisemitiska förtecken steg med 38 procent i världen förra året. Går ut mot ny styreleder 
før han har begynt Innstilt styreleder Filip Rygg får høre det etter at han kalte Betanien en 
veldrevet organisasjon. - Et slag i ansiktet, 
sier tillitsvalgt Arne Nakling til Dagen.Thousands attend funeral of Pakistani boy set on fire because he was a Christian Around 2,000 people attended the funeral yesterday of a 15-year-old Pakistani boy who was set on fire, allegedly because he said he was a Christian.Ap heller mot å anerkjenne Palestina Partileder Jonas Gahr Støre (Ap) er opptatt av ikke å anerkjenne visjoner før det blir realiteter, og kan snu landsmøtet.Wallström försvarar Palestinalinje Regeringen körde inte över utrikesnämnden inför beslutet att erkänna Palestina, enligt utrikesminister Margot Wallström (S).New York church takes on Wall Mart... but loses A federal court has ruled against Trinity Wall Street Church.Gjengleder funnet skutt og drept i Göteborg En tidligere gjengleder ble funnet skutt og drept i en bil i bydelen Angered i Göteborg torsdag morgen.Hundetyver på ferde på ˜stlandet Den siste tiden er flere hunder blitt forsøkt stjålet på ˜stlandet. En hundeeier ble slått ned i Aurskog i Akershus fredag kveld.Heller mot å lukke Betanien-saken Etter at avtroppende styreleder Christian Hysing-Dahl og fire andre medlemmer sa fra seg sitt verv, vurderer Stiftelsestilsynet å lukke saken mot Stiftelsen Betanien.Vil trolig lukke Betanien-saken Etter at avtroppende styreleder Christian Hysing-Dahl og fire andre medlemmer sa fra seg sitt verv, vurderer Stiftelsestilsynet å lukke saken mot Stiftelsen Betanien.Tusenvis gratulerte dronning Margrethe med 75-årsdagen Danskene møtte opp i hopetall for å få et glimt av dronning Margrethe og hennes familie på dronningens 75-årsdag.American Christians wear orange in solidarity with those persecuted for faith Campaigns to get American Christians to wear orange in solidarity with persecuted Christians are gradually gathering momentum.Brutaliteten kjenner ingen grenser Ett år etter bortføringen av 279 skolejenter fra byen Chibok i Nigeria, er jentene ennå ikke gjenforent med sine familier. I 356 dager har mødre og fedre krevd «bring back our girls» uten å bli hørt.10 vigtigste ting om det armenske folkedrab Op mod 1,5 millioner armeniere mistede livet i årene mellem 1894 og 1923. Læs her de vigtigste ting om det armenske folkedrabStøre: - Norge bør ta imot 10.000 syriske flyktninger Ap-leder Jonas Gahr støres forslag om at Norge bør åpne for å ta imot til sammen 10.000 syriske flyktninger i år og neste år, ble møtt med langvarig stående applaus av delegatene på partiets landsmøte torsdag.«Fortsatt statskirke i Norge» Kirkemøtet vil sikre seg at en 
rekke lover blir videreført i fremtidens kirke. 
- Vi har fortsatt en statskirke, sier forsker.˜kning av antisemittisk vold i 2014 Antall tilfeller av antisemittisk motivert vold økte med 38 prosent i fjor, ifølge en studie fra universitetet i Tel Aviv.Mogren sist ut i hearingen idag Först ut var tredjeplacerade Jerker Alsterlund som vill öppna upp biskopsgården för vanligt follk- Jag vil vara synlig oh rörlig ledare med ett litet öra mot marken om jag blir biskop, sade han bland annat-Biskopshearing; Mogren drog ned skrattsalva Först ut var tredjeplacerade i nomineringsvalet, Jerker Alsterlund som vill öppna upp biskopsgården för vanligt follkSkal forske på NRK-anker Sællmanns korsnekt Mange ble opprørt da NRK, påvirket av seerprotester, nektet nyhetsoppleser Siv Kristin Sællmann å ha på seg et lite kors under TV-sending. Nå vil forskere studere debatten - og Facebook-siden «Ja til å bære korset når og hvor jeg vil».I morgon återinvigs Klarabiografen i Stockholm ISIS militants raping 8-yr-old girls, forcing them to convert to Islam Atrocities against women and girls at the hands of the Islamic State (IS) were exposed in a Human Rights Watch report published this week.ISIS fighters training close to the Texas border and possibly crossing into the US The Islamic State (IS) has a stronghold in Iraq and Syria, but a recent report indicates that the terror threat could be a lot closer to home.Iowa official says Christians should enjoy special rights under US law A Republican party official from Iowa has said that Christians should enjoy special rights under US law over other faiths in the country.Amended abortion bill awaits vote by South Carolina Senate committee A heavily amended version of an abortion bill is awaiting a vote from the Medical Affairs Committee of the South Carolina Senate.Over half of Americans support same-sex marriages, Reuters poll finds A Reuters poll has found that more than 50 of Americans are in support of same-sex marriages and protections for the LGBT community.Natalie Grant talks motherhood: being a little selfish makes me a better mum People often associate selfishness with negativity, but this should not be the case, says contemporary Christian singer Natalie Grant.Ryan Reynolds said he learned to love his wife more after giving birth to daughter James Hot Hollywood couple Ryan Reynolds and Blake Lively have warmed up to parenthood pretty fast ever since the arrival of their daughter James, and Reynolds is saying that he has actually learned how to love his wife more right after she gave birth.Israels ambassadør advarer Ap Å anerkjenne Palestina som egen stat nå vil være et feilgrep som bidrar til å forlenge konflikten, sier Israels ambassadør Raphael Schutz.Baby born from sperm collected from his father after his death Baby born from sperm collected from his father 48 hours after his deathPastor may be charged for ordering anti gay marriage cake from bakery Pastor in hot water for ordering anti gay marriage cake from bakery; posting secretly recorded phone conversation onlineSørafrikanere demonstrerte mot innvandrerhat Hundrevis av sørafrikanere demonstrerte mot voldsbølgen som har rammet innvandrere i landet de siste ukene.Ap vil anerkjenne palestinsk stat - Hvis vi får regjeringsansvar, åpner vi for anerkjennelse av en palestinsk stat, sier Ap-leder Jonas Gahr Støre.Ap vil anerkjenne palestinsk stat - Hvis vi får regjeringsansvar, åpner vi for anerkjennelse av en palestinsk stat, sier Ap-leder Jonas Gahr Støre.The Bible approved as state book by Tennessee House of Representatives The Tennessee House of Representatives passed a controversial bill on Wednesday to allow the Bible to become to their state book.Nyckelord: Kristet Kristna nyheter Nyheter Tidningar Nyheter Aktuellt Senaste Media it

Pedofili - barnäktenskap - Sexskolan del 11
Vad säger Bibeln om barnäktenskap?Christer Åberg undervisar om vad Bibeln säger om sex och äktenskap. Del 11.  Läs också: Vad säger Bibeln om barnäktenskap? Nyckelord: sex sexskolan otukt synd äktenskapsbrott äktenskap barnäktenskap pedofil it

Jonas Gardell är besatt av homosexualitet
Bild:Expressen.Sanningen är den att det inte är den “konservativa kyrkan” som är “besatt av homosexualitet”, utan det är Gardell själv som är “besatt av homosexualitet”."Varför är den konservativa kyrkan så besatt av homosexualitet?" frågar sig Jonas Gardell på kultursidan i tidningen Expressen. Men sanningen är den att det inte är den "konservativa kyrkan" som är "besatt av homosexualitet", utan det är Gardell själv som är "besatt av homosexualitet" när han försvarar den med näbbar och klor.Detta handla åter igen om den profetiskt aktuella debattartikeln av de 22 pingstpastorerna om homosexualitet i tidningen Dagen som Tommy Dahlman stod i spetsen för.Ljuger och förvrängerGardell drar sig inte för att ljuga hej vilt om homosexualitet i bibeln och förvränger bibelorden. Och kommer med påståenden om vad grundtexten säger som den inte säger. Och med oärlig retorik förvanskar han vad bibeltexten säger när den de facto tydligt talar om och beskriver homosexualitet.Och om inte det här räcker så tar han till ett väldigt ont och fult knep. Han beskyller de bibeltrogna kristna vara lika ondskefulla som Islamiska staten som  "mördar, slaktar, våldtar, skövlar och terroriserar sina medmänniskor i Guds namn". Han "glömmer" bort att det inte är i Guds namn utan i Allahs namn som de gör dessa onda saker. De känner inte Bibelns Gud, och det verkar inte Jonas Gardell heller att göra. Vill du lära känna Bibelns Gud?Om du däremot vill lära känna bibelns Gud då ska du omvända dig till Jesus och ta emot honom. Då blir du frälst och alla dina synder blir förlåtna. Ja, då får du gemenskap med den levande Guden som har skapat dig.Nyckelord: Jonas gardell homosexualitet sex besatt tommy dahlman is islamiska staten it


Annons:

Vill du tjäna pengar på din blogg?

Vet du om att du kan tjäna pengar på ditt bloggande? Genom att publicera annonser från olika affiliatenätverk på din blogg får du provision på den försäljning som dina besökare genererar. Du väljer själv vilka företag och produkter du vill marknadsföra men en enkel tumregel är att hålla sig till sådant som intresserar just dina besökare.

Nedan listar vi olika affiliatenätverk som vi rekommenderar. Besök dem alla och registrera ett konto som "Publisher / Annonsör". Därefter kan du välja och vraka mellan olika program som du vill marknadsföra. Kontakta oss gärna om du har några frågor så ska vi försöka hjälpa dig framåt. Lycka till!


Registrera konto på AdTraction - Har många bra annonsprogram för t.ex. hälsa, skönhet, parfym, smink m.m.