Annons:
ToppBlogg.se Lägg till din blogg
visa alla Allmänt Bil/MC Data/IT Ekonomi & Finans Film/Tv Filosofi/Religion Fotobloggar Företagsbloggar Hem & Inredning Humor Hälsa Kultur Litteratur Marknadsföring Mat Miljö Mode & kläder Musik Nöjen Personligt Politik Resor Sex & Samlevnad Shopping Spel & Dobbel Sport Teknik Lägg till blogg logga in & ändra blogg Om ToppBlogg.se / faq Kontakta oss

apg29.se


- Apostlagärningarna fortsätter i vår tid!

RSS Feed RSS Feed
Homepage » Besök apg29.se

Inlägg i apg29.se

Villolärarnas klimatmöte
Bild: Dagen. Tidigare ärkebiskopen Anders Wejryd är på plats när de stora världsreligionerna överlämnar ett gemensamt uttalande till FN:s klimatmöte. Sammanblandningen av religionerna frodas och snart kan Antikrist träda fram. Anders Weiryd borde lämna ett uttalande om Jesus Kristus och hur man blir frälst och inte syssla med sådana här villoläror som varken kan frälsa människor eller jordens klimat!Nyckelord: Anders Wejryd klimat klimatmöte FN Världsreligioner villolära it

Hej Syndare!
Klicka för större bild! Hej Syndare! Jag vill bara tala om att Gud älskar dig! Han har älskat dig hela tiden. Ända från begynnelsen. Han älskar dig när du har gör bra saker, och han älskar dig när du har gör dåliga saker. Han älskar dig när du föraktar honom, svär och förbannar. Han älskar dig när du lever i ett gudsfrånvänt liv. Han älskar dig när du lever ditt liv i synd. Ja, medan du ännu är syndare älskar Gud dig! Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog i vårt ställe, medan vi ännu var syndare. (Rom 5:8) Medan du ännu är syndare dör Jesus i ditt ställe. Gud sänder Jesus för att rädda dig genom att han dör istället för dig. Detta gör han medan du ännu är syndare. Han dör i ditt ställe då du fortfarande lever i ett Gudsfrånvänt liv och vill inte veta av honom. Det som gör dig till en syndare är att du lever ditt liv utan Gud och hans son Jesus Kristus. Det är detta som är synd och det är därför människor gör synd. När Gud sänder Jesus för att dö i ditt ställe så bevisar han sin kärlek till dig. Han älskar dig så oerhört mycket - trots att du är en syndare - att han sänder sin ende son Jesus Kristus för att dö i ditt ställe. Jesus dog på korset, lades i graven och Gud uppväckte honom igen från de döda. Jesus togs upp till himlen och därifrån skall han komma tillbaka. Jesus lever idag. Därför kan du ta emot honom och bli frälst. Tar du emot Jesus får du alla dina synder förlåtna. Du blir ett Guds barn och får evigt liv. Jesu blod kommer tvätta dig fullständigt ren. Efter det så kommer Gud inte se dig som en syndare längre, utan han ser dig som rättfärdig i Kristus Jesus! Vill du ta emot Jesus och få alla dina synder förlåtna kan du be den här föreslagna bönen högt med din mun:  Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen. Bad du bönen? » Ja! Nyckelord: Hej syndare Frälst Syndarens bön Frälsningsbönen Korset Bön evangelisation it

Ett märkligt hotmejl
Jag har fått ett märkligt hotmejl som jag publicerar här.Jag får ofta positiva och uppmuntrande mejl. Sällan får jag negativa mejl och ännu mer sällan hotmejl.  Men nu har det kommit ett hotmejl. Faktiskt ganska märkligt. Jag "delar" jag med det till dig här. jag är inte rädd för dig Du tror att ja är rädd för dig. Men där har du fel din ynkrygg. Du tror att du kan vara överförmyndare. Vad ger dig den rätten ditt avskum? Ska vi reda ut ett och annat? Du tror du besitter saker och ting. Typiskt religiösa fanatiker som dig. Och ännu en gång. Jag är inte rädd för såna som dig. Jag är den jag är. Så lämna mig i fred. Annars så jävlar. Namn: hj E-post: hobrl@hotmail.comNyhetsbrev: Ja! IP-adress: http://whatismyipaddress.com/ip/83.178.70.213 Nyckelord: Hotmejl hatmejl hat christer åberg näthat it

Män bestämmer hur kvinnor ska se ut?
Varning för obehagliga bilder i videoklippet. I Expressens videoklipp ser du en man som har opererats till onaturliga proportioner för att bli den "perfekta" kvinnan.Han säger i videoklippet att han vill vara en kvinna, och inte att han "är en kvinna", men ändå envisas reportern i inslaget att kalla honom för "hon".Fyra kilo silikonHan har bland annat på en olaglig klinik opererat in fyra kilo silikon i varje skinka för att få den "perfekta" rumpan.Män bestämmer hur kvinnor ska se ut?Har du tänkt på att det kan vara sådana här grupper av personer som bestämmer och påverkar hur "skönhetsidealen" ska se ut hos riktiga kvinnor?Skapad till Guds avbildMänniskor behöver verkligen ta emot Jesus och bli frälsta. Då kommer de se hur vacker människan är som Gud har skapat till sin avbild.Ps 139:14 Jag tackar dig [Gud] för att jag är så underbart skapad. Ja, underbara är dina verk, min själ vet det så väl. Nyckelord: Homosex hbt transsexuell silikon skönhetsoperationer it

Fokus Israel Nyheter 2014-09-19
Aktuella nyheter från Israel med Israelkännaren Dan Johansson.Nyckelord: Dan Johansson Israel Israelnyheter Fokus Israel it

Kristna nyheter 20 september 2014
Den svære etik omkring bekæmpelsen af ebola Det er en glidebane at bruge samfundsmæssige kriterier for at behandle ebola med eksperimentel vaccineUpopulær Obama får støtte til krig Den amerikanske præsidents strategi får opbakning i USA, hvor frygt for IS opvejer krigsledenKompisbolaget släpper ny skiva I somras hade Kompisbolaget hand om barnmötena på Hönökonferensen. I helgen släpper de sin andra skiva.Norge frygtede terror mod tilfældig familie Nattvarden och parfymfritt frågor för Kyrkomötet Nattvard och förföljda kristna är återkommande teman i årets motioner till Kyrkomötet. Nästa vecka inleds första sessionen för Svenska kyrkans högsta beslutande organ.Dagen lanserar ny sajt Nya Dagen.se har fräschats upp, fått nya funktionaliteter och blivit modernare. På onsdag släpps resultatet.Uddannelse af mænd skal stoppe voldtægt i konfliktzoner Det kræver en mentalitetsændring fra top til bund i samfundet, hvis den udbredte brug af seksuel vold i konflikter skal stoppe. Det mener menneskerettighedsaktivisten Micheline Minani Muzaneza fra BurundiAtt fånga nuet har alltid varit Målles mål Ett filmmanus utifrån Målle Lindberg liv hade förmodligen blivit refuserat som alltför osannolikt. Men den frejdige sångarevangelistens liv är ännu ett bevis för att verkligheten överträffar dikten.Til kamp mod brugen af seksuel vold i konflikter Islamisk Stat benytter sig af seksuelle overgreb som våben og skræmmemiddel under bevægelsens fremfærd i Irak og Syrien. Det er ikke overraskende, for voldtægter er et af de mest udbredte, men mindst synlige våben i krige og konflikte"Det er en del af deres krigstaktik at ydmyge kvinder" I DR Congo er voldtægt et af de våben, som militsgrupper bruger. Skolepigen Esperance Kavira Furaha fra Congo var et af de tilfældige ofre. Nu arbejder hun for at hjælpe andreIsrael giver kristent folk særstatus Reaktionerne er blandede, efter at aramæere i Israel er blevet godkendt som en selvstændig nationalitetSvenska kyrkan satsar stort på Bok & Bibloteksmässan Hägglund oroas över rysk kränkning Svenska politiker reagerar nu på den ryska kränkningen av svenskt luftrum. Det är mycket oroande, säger Göran Hägglund och Annie Lööf i dag.9000 bönelappar upp i rök ” Så många lappar...så många människor... så mycket andlighet...Och röken steg mot himlen.” kommenterar domprost Mats Hermansson på sin facebooksida. Varnar för att stigmatisera SD-väljarna Alliansen gjorde redan under val­rörelsen klart att man inte skulle sitta kvar med stöd av Sverigedemokraterna, om de rödgröna blev större än Alliansen. Nu söker S-ledaren Stefan Löfven blocköverskridande överenskommelser inför Stift håller kurs i religionsdialog Linköpings och Strängnäs stift arrangerar i nästa vecka en kurs i interreligiöst arbete.Pastorns söner dödades av separatister Fyra män från församlingen Trans­figu­rations­kyrk­an i Slavjansk i östra Ukraina fördes bort av pro-ryska separatister 8 juni. I juli hittades de fyra männen i en massgrav. Två av de dödade var 30-årige Reuben och 24-årige AlBoko Haram: Negotiations could ensure release of kidnapped Nigerian schoolgirls A negotiation deal may be close to being brokered with Boko Haram, which could secure the release of the missing Chibok schoolgirls.Inget EU- krav om skyddszon Irak Europa­parla­mentet enades på torsdagen om att fördöma Islamiska statens övergrepp i Irak och Syrien. Men kravet från EPP, den kristdemokratiska gruppen, på att en beskyddad säkerhetszon ska upprättas i norra Irak, fick inte Religiösa ledare tar strid för klimatet De religiösa ledarna ska anta ett uttalande om vikten av att de internationella klimatförhandlingarna verkligen får resultat.Präst mister behörighet efter "omdömeslös" predikan En "omdömeslös" predikan blev nog för domkapitlet. Nu blir prästen av med sin behörighet.Hallandspräst avkragas för predikan om prästvigda kvinnor  I predikan förklarade Fogelqvist enligt ett pressmeddelande från Göteborgs stift att de som säger ja till prästvigda kvinnor går miste om frälsningen.Tortured in Ukraine: Christians Living a Nightmare On top of living in a dangerous war zone, Christians in Ukraine are also facing persecution from pro-Russian separatists who have already captured, tortured, and killed some top church leaders.Böndag för fred firas med fredskonferens Internationella böndagen för fred uppmärksammas i Uppsala med den ekumeniska fredskonferensen "Bygg fred!" i Uppsala slott och domkyrka. Under konferensen presenteras en ny bok, antologin "Att slå följe för fred".Kristna hör inte hemma i Åkessons hejarklack Jag har mycket svårt att begripa hur en kristen på något sätt kan uttrycka sympatier för Sverigedemokraterna. Det skriver Stefan Swärd, pastor och statsvetare.Stefan Swärd: Kristna ska inte stå i Åkessons hejarklack Jag har mycket svårt att begripa hur en kristen på något sätt kan uttrycka sympatier för Sverigedemokraterna. Det skriver Stefan Swärd, pastor och statsvetare.Nurse Risked Her Life Daily to Help Ebola Victims Carrie Jo is a missionary nurse who recently returned to America from the Ebola crisis zone in Sierra Leone.Nyckelord: Kristet Kristna nyheter Nyheter Tidningar Nyheter Aktuellt Senaste Media it

Miljöpartiets Israelhat
Bild: Expressen 31 januari 2003. Språkröret Gustav Fridolin demonstrerade mot Israels byggande av skyddsbarriären på Västbanken december 2003 tillsammans med organisationen ISM.Miljöpartiet har i stort sett samma fientliga inställning till Israel som Vänsterpartiet som talar om att ”befria Palestina”.  Företrädare för Miljöpartiet talade nyligen om att Israel bildades på ”stulen mark”. Fridolins falskhet Språkröret Gustav Fridolin demonstrerade mot Israels byggande av skyddsbarriären på Västbanken december 2003 tillsammans med organisationen ISM. En organisation som försvarar terrorhandlingar mot Israel. Fridolin var då riksdagsledamot.  Sedan dess har jag aldrig haft något förtroende för denna falska politiker! Fridolin har ofta talat på Palestinagruppernas möten i Sverige. Ingen rättvisa åt Israel Om Fridolin kommer att sitta i en regering med Socialdemokraterna då är det lätt att förstå att Israel inte kommer att bli behandlad på ett rättvist och balanserat sätt.Källa: Gustav Fridolin anhållen i Israel | Efter valet – hur blir det med behandlingen av Israel? - Lisa AbramowiczNyckelord: Miljöpartiet israel palestina israelhat ism gustav fridolin val 2014 socialdemokraterna regering it

Villoläran med kvinnliga präster
Kvinnliga präster är en villolära. Då syftar jag inte på kvinnor utan på präster. I nya testamentet är alla troende präster och inte bara vissa.Det är verkligen att förvanskar evangeliet då man sätter vissa människor till att vara präster.Människor behöver verkligen omvända sig till Jesus och ta emot honom så de blir frälsta. Nyckelord: Jesus kvinnliga präster präst it

Tar avstånd från islam?
Det är inte trovärdigt när en del muslimer säger att de tar avstånd från Isis.En del muslimer säger att de tar avstånd från Isis terror och våld. Men tar de också avstånd från andra islamstater?I muslimska stater förekommer det också halshuggningar och ond bråd död. Kristna förföljs, kastas i fängelse och mördas. De måste alltså ta avstånd från islam eftersom dessa stater grundas på islam. Och det lär de knappast att göra.Därför blir det inte trovärdigt när en del muslimer säger att de tar avstånd från Isis.Nyckelord: Islam muslim halshuggning islamstater isis is islamiska staten it

Lewi Pethrus - Bönen som verksamhetsmetod
Predikan av Lewi Pethrus.Nyckelord: Lewi Pethrus Predikan Bön Undervisning it

Bibeln handlar om Jesus och hur man blir frälst
Hela Bibeln handlar om Jesus och hur man blir frälst.Jesus är med i Bibelns första vers1 Mos 1:1 I begynnelsen skapade Gud himmel och jord.Detta är Bibelns första vers. Den skrevs ner för 3500 år sedan. Ordet "Gud" står i flertal, vilket betyder Fader, Sonen och Anden. Jesus är alltså med i Bibelns första vers! Redan i Bibelns första vers ser vi att Bibeln är en bok som handlar om Jesus.Hela Bibeln handlar om JesusJoh 3:16 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.Denna vers sammanfattar Bibelns hela budskap. Hela Bibeln handlar om Jesus och hur man blir frälst!Hela Bibelns budskap och syfte är att berätta om Jesus att han har dött och uppstått och att man blir frälst när man tror på honom!Bibeln har två delar: gamla testamentet och Nya testamentet. Hela Gamla testamentet och hela nya testamentet handlar om Jesus!Jesus är med i Bibelns sista versUpp 22:21 Herren Jesu nåd vare med alla.Bibelns sista vers handlar också om Jesus. hela Bibeln – från pärm till pärm handlar om Jesus!Nyckelord: Bibeln Jesus Frälsning Frälst it


Annons:

Vill du tjäna pengar på din blogg?

Vet du om att du kan tjäna pengar på ditt bloggande? Genom att publicera annonser från olika affiliatenätverk på din blogg får du provision på den försäljning som dina besökare genererar. Du väljer själv vilka företag och produkter du vill marknadsföra men en enkel tumregel är att hålla sig till sådant som intresserar just dina besökare.

Nedan listar vi olika affiliatenätverk som vi rekommenderar. Besök dem alla och registrera ett konto som "Publisher / Annonsör". Därefter kan du välja och vraka mellan olika program som du vill marknadsföra. Kontakta oss gärna om du har några frågor så ska vi försöka hjälpa dig framåt. Lycka till!


Registrera konto på AdTraction - Har många bra annonsprogram för t.ex. hälsa, skönhet, parfym, smink m.m.