Annons:
ToppBlogg.se Lägg till din blogg
visa alla Allmänt Bil/MC Data/IT Ekonomi & Finans Film/Tv Filosofi/Religion Fotobloggar Företagsbloggar Hem & Inredning Humor Hälsa Kultur Litteratur Marknadsföring Mat Miljö Mode & kläder Musik Nöjen Personligt Politik Resor Sex & Samlevnad Shopping Spel & Dobbel Sport Teknik Lägg till blogg logga in & ändra blogg Om ToppBlogg.se / faq Kontakta oss

Svalbard

Äventyr, jobb, foto, vardagsliv på Svalbard

RSS Feed RSS Feed
Homepage » Besök Svalbard

Inlägg i Svalbard

Topptrimmen
Det som händer här på svalbard just nu är att vi försöker gå till alla topptrimposter som ligger runt longyearbyen. Just nu har vi bara 4 st kvar och när vi inte går på toppar så är det jobb som gäller. Å så har vi hunnit flytta också, till en sjöbod som det så fint kallas. Helt underbart att slippa bo i barack och helt underbart att bo med min älskling!Heidi fixar med matenNordenskiöld i bakgrundenHärlig utsikt från FuglefjellaStort!Gruve 6 fjälletSka alltid vara först att skriva i boken..

Back to Svalbard
Ja, nu händer det inte så mycket här, men det är för att jag är lat.Ska uppdatera lite kort nu så jag kommer i kapp.Resten av semestern spenderade jag i umeå, överkalix och gällivare.I gällivare hjälpte jag storebror med att bygga veranda och kök.Var riktigt fint väder och kul att umgås med Hampus o Nattis.Sen bar det av mot tromsö, pappa och lillebror Christian skjutsade mig.Kändes skönt att komma tillbaka till den arktiska friska luften och inte minst till min kära Heidi. Kändes helt overkligt att se henne igen o efter det har livet varit en dans på rosor.tack o hej!Köket halvfärdigtVerandan halvfärdig

Semester 2
Ja, efter Bulgarien så blev det ett tag i Surnadal innan jag körde tillbaka till sverige igen.Blev lite längre än planerat pga bilen gick sönder, men det gjorde ingenting. Jag hade kunnat stanna resten av semestern där oxå. Men familj och vänner måste oxå hinnas med på semestern.Hann med lite shopping i Trondheim och en hyttetur på fjället.God nattJakt efter fjällöring, 3 st blev detTrondheim

Semester
Tillbaka från semestern nu. Känns riktigt bra, kul att jobba kul efter jobb med min Heidi, allt rullar på.Semestern har varit bra förutom att jag fick spendera för lite tid med Heidi.Men vi hann iaf med en resa till Bulgarien :)Jag lånade farsans bil o åkte ner till Trondheims trakten och hälsade på Heidi.Vi hittade en sista minuten ganska fort, så de var bara slå till.I Bulgarien var det bra, lite dåligt väder ibland, åska å skit men blev oftast bra efter ett tag.Annars var de mest mat, sol och mys som gällde.mer uppdateringar från semestern kommer snart. Tar det bit för bit annars tar de en evighet att uppdatera.ha d!

uppdatering innan semestern
Ja nu är det längesen jag uppdaterade igen.. Få se.. jag har hunnit med en del iaf men är betydligt lugnare nu.Vi har haft koncernfest på en cruisebåt som går norrut på sommaren. Men vi åkte bara en sväng in mot tempelfjorden. Bra mat o fin utsikt. Enda minus var att dom skrivit att man skulle ta med visa kortet.. Men väl på båten så visade det sig att dom inte fått igång kortläsarna så vi fick tigga bongar för att få oss nåt att dricka.. Hann bli lite dragen iaf, var sjukt tungt att jobba dagen efter som var torsdag.Sen så har jag varit upp en sväng på sockertoppen, var skönt att komma ut från byn. underbar utsikt. Blir garanterat fler toppturer i framtiden. Funderar på om jag ska köpa skidor.. Fast skoter kanske räcker :)Annars har det varit mest jobb och träning o nu åker jag på 5 veckor semester med start 1 juli. Längtar..Nä det var en kort uppdatering. Har en känsla av att jag inte kommer uppdatera bloggen förrän efter semestern.. Titta gärna in då

Kort uppdatering innan semestern
Urbans Magnum 460Rickard o Urban skjuterAdventdalenByn

Första båtturen.
Har varit på första båtturen i isfyllda vatten. Var en spännande tur och vi såg massor av djur och fin natur.Fåglar överalltMamman skyddar sin ungeSåg arg utStay down ungjävel!Valrossen anfaller

Polheim
Sista skoterturen för säsongen gick till Polheim som ligger 80 grader nord. Firade en födelsedag 16 maj och så norges nationaldag den 17:e. Var en trevlig men lång resa, blev totalt ca 60mil.Nydeligt föreFångststationCruising mellan isflak på Wijdefjorden.Fina rödingarVid foten på sörbreenUppe bland molnenPolarrävPolheimUtsikt ner över sörbreen

Rush on Tour
Polaris rush har varit på besök, är en ny modell som kommer att revolutionera marknaden ;PJag har i alla fall beställt en :)ProvkörningsdagLite annorlunda designMen fjädringen fungerar superOch kommer spara ryggen ganska mycket.

Söderut
En helg på tur söderut..På vägen hem fick vi operera Lynx YetiDoktorbreenNathorstbreen, riktigt cool när den börjatvandra utåt.ammunition. Först salong sen magnum44 ochsist Magnum 500!NathorstbreenVan Keulen fjordenDoktorbreenNathorstbreenSallySlettebuSally3 björnar på Van Keulen fjorden

Upp till gruvan
Ja, för några veckor sen.. Snart en månad sen så var Jag, Linus o Kristin upp till den stängda gruvan här i byn.Inne i ByggnadenJag o LinusLinus med sina sommardäckKristin var räddVy ner mot byn

Annons:

Vill du tjäna pengar på din blogg?

Vet du om att du kan tjäna pengar på ditt bloggande? Genom att publicera annonser från olika affiliatenätverk på din blogg får du provision på den försäljning som dina besökare genererar. Du väljer själv vilka företag och produkter du vill marknadsföra men en enkel tumregel är att hålla sig till sådant som intresserar just dina besökare.

Nedan listar vi olika affiliatenätverk som vi rekommenderar. Besök dem alla och registrera ett konto som "Publisher / Annonsör". Därefter kan du välja och vraka mellan olika program som du vill marknadsföra. Kontakta oss gärna om du har några frågor så ska vi försöka hjälpa dig framåt. Lycka till!

Registrera konto på AdTraction - Har många bra annonsprogram för t.ex. hälsa, skönhet, parfym, smink m.m.