Annons:
ToppBlogg.se Lägg till din blogg
visa alla Allmänt Bil/MC Data/IT Ekonomi & Finans Film/Tv Filosofi/Religion Fotobloggar Företagsbloggar Hem & Inredning Humor Hälsa Kultur Litteratur Marknadsföring Mat Miljö Mode & kläder Musik Nöjen Personligt Politik Resor Sex & Samlevnad Shopping Spel & Dobbel Sport Teknik Lägg till blogg logga in & ändra blogg Om ToppBlogg.se / faq Kontakta oss

Träning och annat

Ännu en blogg om träning... Den här handlar främst om min löpning och min dröm att springa ett marathon, men också om jobbiga styrketräningspass, fördelen med PT och saker som inte alls handlar om träning.

RSS Feed RSS Feed
Homepage » Besök Träning och annat

Inlägg i Träning och annat

Keso efter träningen
Känner mig mycket bättre idag och har därför kört ett styrkepass på gymmet precis. Dagens muskelgrupper var axlar, biceps och bröst. Inledde dock med 20 minuter på träningscykeln och avslutade med lårcurl och benspark. Så det blev en timmes träning i alla fall. Nu försöker jag bara fylla på depåerna igen - med 250 gram keso... Sen ska jag fundera på vad det kan bli för gott ikväll. Är inte så

Förkylning + träning = brakförkylning...
Trots att det kändes bra efter träningen igår, så har näsan runnit oavbrutet idag och jag har kännt mig ganska mosig. Var kanske inte helt rätt val att träna igår ändå...?

Förkylning + träning = ?
Igår slog förkylningen till. Jag har bara väntat på att kroppen skulle protestera mot att jobba alldeles för mycket, få för lite mat och för lite sömn. Var helt däckad när jag kom hem efter en 9-timmarsdag, frös, hade ont i huvudet och kände mig riktigt mosig. Men jag proppade i mig panodil och en brusdrink (från systern på vitaminfabriken...) innan jag gick och la mig igår och det verkar som det

Oj, vad det blev mörkt!
Jag är hemma tidigare än jag brukar vara på måndagar och ändå är det redan mörkt. Dagarna blir kortare ganska snabbt just nu...Det blev alltså ingen step för mig idag heller - kanske inte helt oväntat. Foten är MYCKET bättre och det märks faktiskt skillnad från dag till dag. Det gjorde att jag vågade utmana lite mer på dagens styrkepass. Körde t.ex. nästan dubbelt så lång tid på träningscykeln (

Armar, axlar, rygg och mage
Har kört ett pass på gymmet nu på förmiddagen. Foten blir bättre för varje dag och idag kunde jag t.o.m. trycka ner den i mina vanliga träningsskor. Svullnaden har alltså gått ner ganska rejält, men den är inte så snygg (=mörkblå/lila...). Testade att värma upp på träningscykeln och det gick faktiskt helt OK! Det svåraste var nästan att komma upp och ner. Hade förstås inget vidare motstånd, men

Kryckorna kastade!
Igår var jag och tränade för första gången sedan i söndags. Har haft grym träningsabstinens hela veckan och det kändes bara så bra att komma till gymmet efter jobbet! Hade förvarnat min PT om min skadade fot så han hade lagt upp ett pass med mycket rygg, armar och en hel del axlar. Får väl passa på att bygga upp överkroppen; inget ont som inte har något gott med sig... För än så länge är det ju

Hoppar på kryckor... :(
Gick upp tidigt idag för att åka till Lund och vara med på Nike Training Club Event. Fullt med peppande tjejer och en rolig inledningsklass; Dynamic Training. Svettigt och tugnt pass. Kul! Sedan var det dags för en dansklass. En kombination av afro och hiphop... Inte min grej, men försökte i alla fall. Det tredje passet hade jag verkligen sett fram emot, eftersom det var step. Men redan 5-10

Helgen har börjat!
Efter en intensiv jobbvecka är det äntligen fredag och jag har precis tagit helg. Det blir ingen träning idag både på grund av gårdagens pass (och ja, jag har träningsvärk...) och för att det är Nike Training Club Event i Lund på söndag: 08.30 - 09.20 Dynamic Training 09.30 – 10.20 Rockstar Freestyle 10.30 – 11.20

Slutkörd
Dagens PT-träning innebar hårdkörning - som vanligt. Inledde med chins, armhävningar på boll och utfall. Sedan lutande bröstpress med hantlar som varvades med pilatesövningen "åttan". Efter det knäböj varvat med sidocrunches med hantel. Biceps var nästa muskelgrupp som fick sig en rejäl dos: stång och hantlar - i superset. Liggande tricepspress kombinerades sen med hantellyft åt sidan och

Snart är det superstars
Jag följde Mästarnas mästare på SVT och tyckte att upplägget var vädigt bra. Även om tävlingsmomenten var viktiga så var det minst lika kul att bli påmind om de olika idrottarnas karriärer + att de bjöd ganska mycket på sig själva. De grenar man hade valt gjorde också att män och kvinnor kunde tävla på någorlunda lika villkor. Ikväll börjar TV3:s serie Superstars. Jag måste säga att jag är lite

Nytränad och proteindrinksfull
Dagens pass var step, eftersom det är måndag. Förra veckan hade jag världens problem med koreografin, men idag satt den nästan direkt! Det är som om min kropp - och hjärna - inte klarar av att ta in all information när passet är helt nytt. Och behöver smälta det i lugn och ro.Konditionsmässigt kände jag mig också stark idag. Ett höjdarpass med andra ord!Funderar på om jag ska trycka i mig en


Annons:

Vill du tjäna pengar på din blogg?

Vet du om att du kan tjäna pengar på ditt bloggande? Genom att publicera annonser från olika affiliatenätverk på din blogg får du provision på den försäljning som dina besökare genererar. Du väljer själv vilka företag och produkter du vill marknadsföra men en enkel tumregel är att hålla sig till sådant som intresserar just dina besökare.

Nedan listar vi olika affiliatenätverk som vi rekommenderar. Besök dem alla och registrera ett konto som "Publisher / Annonsör". Därefter kan du välja och vraka mellan olika program som du vill marknadsföra. Kontakta oss gärna om du har några frågor så ska vi försöka hjälpa dig framåt. Lycka till!


Registrera konto på AdTraction - Har många bra annonsprogram för t.ex. hälsa, skönhet, parfym, smink m.m.